Import auto's



Als u kiest voor een auto uit het buitenland, kunt u veel geld besparen. Als u kiest voor een jonge gebruikte auto, is het verschil nog veel groter. Al lopen de prijzen ook daar sterk uiteen. Hoe ontstaan de verschillen? Het grote aanbod op de Duitse automarkt speelt een rol, maar het zijn vooral de fiscale tarieven die in Nederland veel hoger zijn. Nederland kent een belasting op personenauto's en motorvoertuigen (BPM) van 45,2 procent. Wie een auto importeert, hoeft slechts een deel van die BPM te betalen. Hoe ouder de auto is, hoe meer korting de fiscus geeft. Dit percentage loopt snel terug. Eén jaar oud betekent een BPM-reductie van 37 procent, bij een negen jaar oude auto is dat nog maar 10 procent van het originele BPM-bedrag. Daar komt nog bij dat in het buitenland vaak geen onderscheid gemaakt wordt tussen het rijden op diesel of benzine. Daardoor is het aanbod van diesel auto's die relatief weinig kilometers op de teller hebben staan veel groter. Met name Duitsland speelt hierin een grote rol. Daar zijn ook auto's te koop zijn die in Nederland niet of moeilijk zijn te vinden. Jaarlijks worden er in Duitsland alleen al drie miljoen nieuwe auto's verkocht aan echte autoliefhebbers.

Wij importeren alle merken auto's. Maar vooral Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen en de andere wat duurdere auto's. U kunt exact aangeven wat u zoekt: welk merk, type, uitvoering, staat van dienst, prijs, etc. Met die gegevens gaat onze medewerker, die technisch goed onderlegd is, op pad. Als we een auto zien, dan weten we ook wat de wagen waard is. In de offertefase krijgt u alle foto's te zien.

Volledige zekerheid dus. Dat vinden wij een absolute voorwaarde om een auto in het buitenland te kopen. Het is altijd mogelijk om de auto die we gevonden hebben te bezichtigen. Ook inruil is bij import mogelijk.. Eventuele reparaties kunnen we in onze eigen garage doorvoeren.

Het importeren van Duitse, maar ook Belgische en Zweedse autos heeft een grote vlucht genomen. Dit jaar kent de verkoop van auto's een stijging van meer dan dertig procent. Door de nieuwe Europese regelgeving zijn de Europese markten helder geworden. Prijspolitiek is niet langer toegestaan. De netto nieuwprijs is daardoor nagenoeg gelijkgetrokken en het zijn vooral 'de andere factoren' die nu het verschil maken. Een ontwikkeling die overigens voor de nette prijzen in Nederland slecht uitpakte. De afgelopen drie jaar zijn auto's in Nederland 10 tot 15 procent duurder geworden. Daardoor is het verschil met de Duitse prijzen alleen maar groter geworden. Wat ook meespeelt, is de nieuwe Europese richtlijn dat de fabrieksgarantie voor alle lidstaten geldt. Een jonge importauto kan daarom zonder risico worden gekocht indien er voldoende auto- en marktkennis aanwezig is.

Profiteer dus van de mogelijkheden en laat uw volgende auto door ons importeren.

Import Auto's
Klik hier voor ons recentelijk geimporteerde auto's.